maanantai 14. tammikuuta 2013

Laukullinen lelumuistoja

Postauksen alkuun heti kuva






Koululaukkuni, vuosimallia 1981. Ja mitä se sisälsikään.





Alkajaiksiksi vauva- ajan leluja, ainoat mitä on säästynyt. Nallessa on kaksi puolta, toisella puolella nalle itkee. Jo aikaisemmin kuvassa esiintynyt Aku sekä hieman kärsinyt saksalainen Arin valmistama nukke. Tuon nuken olen saanut kun olen ollut vajaan vuoden ikäinen ja olimme telttailemassa pohjoisessa.




Volvo





Fisher Pricen pikkuväkeä ja huonekaluja. Kaksi etualan hahmoa on niin vanhoja että niiden vartalo on puuta! Muutama hahmo mm. äiti puuttuu. Joku maatilakin minulla on ollut eläimineen.





Eipä ole paljoa jäljellä nukkekodin tavaroista. Tiskiallas ja amme taitavat olla Lundbyn loput Länsi- Saksalaisia joista ei löydy valmistajaa. Nuo saksalaiset kestivät "pikkuisen" paremmin leikkimistä kuin hienommat Lundbyt. Nukkekotikin oli, http://johanna77.vuodatus.net/blog/category/Mobilia tässä samanlainen mutta pikkuisen eri "sävyissä" vaan kuin minun. Nuket olivat pääasiassa Arin nukkeja. Kirppareilta niitä on onneksi löytynyt, samoin kuin kalusteitakin.


Sitten sekalaista. Noita palikoita joissa oli kirjaimia ja noita eri lukumääriä mm. lintuja on jotenkin säästynyt yksi. Leikkiastiastosta jäljellä yksi muki. Pikkuauto ja moottoripyörä on todella leikittyjä. Playmobil- ratsastajan hiukset ja kypärä on hukkuneet ties minne, hevonen kyllä on jossain tallessa. Tosin ilman satulaa ja mustaksi tinneritusilla väritettynä. Playmobileillä leikittiin paljon, serkulla oli mm. sheriffin toimisto, postivaunut ja sellainen keskiaikaistyylinen keskieurooppalainen talo. Tuon käärmeen olen saanut aikoinaan kaverilta, alunalkaen halusin tuollaisen koska toisella kaverilla oli tuollainen kirkkaanpunainen. Tältä puuttui loppuosa ruumiista joten olen sitten ostanut kaupasta samanlaisen vaaleanvihreän ja liittänyt siltä häntäpään tälle.

Noita palikoita löysin vähän aikaa sitten kirpparilta pienen pussillisen, kun vaan löytäisi vielä lisää.

1 kommentti:

  1. Nuo puiset palikat ovat kyllä niin ihania. Omilla isovanhemmillani oli noita kun olin pieni (varmaan oman äitini vanhoja) ja niillä tuli usein leikittyä. Olin hypätä kattoon kun löysin aika ison pussillisen samoja palikoita kirpparilta (joskin melko suolaiseen 7€ hintaan). Nyt oma tyttöni leikkii noilla palikoilla ja ovat todella kovassa käytössä. Kelpaavat melkein mihin leikkiin vain. :)

    VastaaPoista